Updates en inspiratie van Frutesse

Frutesse sponsort Nationaal Schoolontbijt

Campagnebeeld1-1

Ook dit jaar is Frutesse weer trotse partner en sponsort stroop voor zo'n 2900 scholen die deelnemen aan het schoolontbijt. Elke dag gezond ontbijten: iedereen kan het! Daarom is ‘Gezond ontbijten is geen kunst!’ het thema van deze 15e editie van het Nationaal Schoolontbijt. 

> lees verder

Wist jij dit over stroop?

Frutesse180515_0161-1

Fruitstroop van Frutesse is een uniek product, omdat wij er namelijk het allermeeste fruit in stoppen. Het leek ons leuk om eens wat stroop-weetjes op een rij te zetten. Van welke weetjes wist jij al van het bestaan af?  

> lees verder

De kinderen worden betrapt. Hoe loopt dit af?

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_8

De supermarktmanager krijgt argwaan over de plannetjes van de kinderen. Hij betrapt ze in zijn winkel, wanneer de club voor de allerlaatste keer zijn ingrediënten bij elkaar sprokkelt. Wat nu?

> lees verder

Eigengemaakte appelstroop. En nu?

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_7

De Club van de Plakkende Vingers gaan met het recept van de appelstroopfabriek, hun eerste potjes appelstroop maken. De smaak is goed! En nu de potjes verspreiden in het dorp...

> lees verder

Appeltaart maken, ...of?

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_6-1

De Club van de Plakkende Vingers is in actie! Vandaag gaan ze alle ingrediënten kopen om zelf stroop te maken. Maar de supermarkt-manager mag natuurlijk niets weten. Of is het dan toch een appeltaart? Bekijk hier aflevering 6!

> lees verder

Het plan van de club...

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_5a

Aflevering 5 'Club van de Plakkende Vingers' » bekijk hoe de kinderen hun plan tot uitvoering brengen om het stroop terug in de schappen te krijgen!

> lees verder

Op naar de stroopfabriek...

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_4-1

Op naar de stroopfabriek, om het recept van appelstroop te gaan halen. Maar dat verloopt een beetje anders dan verwacht! Nieuwsgierig? Bekijk aflevering 4.

> lees verder

Thomas heeft een plannetje...

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_3-1

Thomas heeft een plannetje en deelt het met de rest van Club. Maar hoe komen ze aan het recept van appelstroop?

> lees verder

De club is opgericht. En nu?

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_2-2

Thomas, Loekje, Gijsje en Kiki richten de club op. Iedereen maakt de belofte. En nu?

> lees verder

Thomas hoort vreselijk nieuws!

Banner_ClubvdPlakkendeVinger_1-1

Thomas hoort de supermarktmanager iets mompelen... dat is vreselijk nieuws. Hij moet het snel de rest gaan vertellen!

> lees verder
Historie_1

1852

Frumarco is ontstaan uit twee familiebedrijven: Sicof uit Beek en Timson uit Beesel. Het bedrijf Sicof is opgericht door de familie Visschers en stamt uit 1852.

Historie_2

1870

Eén generatie later wordt in Beesel door Jan Timmermans de stroopstokerij Timson gesticht. Beide families bestaan uit fruittelers die het fruit dat ze niet direct kunnen consumeren zijn gaan conserveren door het te verwerken tot stroop.

 

Historie_3

Zeker in het begin was het stroopstoken een nevenactiviteit naast de fruitteelt en het drogen van fruit zoals dat eigenlijk het geval was bij veel boerenbedrijven van die tijd. Met het verstrijken van de jaren is de stroopstokerij van zowel Sicof en Timson gemoderniseerd en uitgebreid waardoor uiteindelijk het stroopstoken is overgebleven als enige activiteit.

fruit met potjes

1993

In 1993 fuseerden Sicof en Timson en de resulterende onderneming kreeg de naam Frumarco BV, dat staat voor FRUit en MARketing Coöperatie. in 2003 werden de bedrijfsactiviteiten geconcentreerd te Beesel, waar in 2010 inmiddels de 7e generatie van de familie Visschers de leiding geeft.

Foto_Tijdlijn_2015

2015

De balans tussen technologie en traditie
Het is ongelooflijk hoeveel de wereld is veranderd sinds Joris Visschers in 1852 zijn eerste ketel stroop stookte. Juist daarom is het zo'n vertrouwd idee dat onze stroop al die tijd vrijwel identiek is gebleven. De recepten, de bereidingswijze, de royale hoeveelheden fruit. Wat goed is, moet goed blijven.

Stroop met de smaak van nu
Vroeger kwamen mensen van heinde en verre voor onze stroop, nu krijgen we likes van over de hele wereld. Vandaag de dag hebben we een uitgebreide afdeling kwaliteitsbewaking die nauwkeurig vastlegt wat onze voorouders deden op onderbuikgevoel.

We koesteren de rijke traditie van Frutesse en gebruiken de nieuwste technieken om die in ere te houden en waar mogelijk te verbeteren.